Ahad, 13 Mac 2011

Tempahan Morhabshi!

Khasiat Minyak Morhabshi mujarab untuk mengubati penyakit:-

“Minyak apa ni?” tanya seorang sahabat ketika saya unjukkan sebotol minyak Morhabshi padanya.KSK

“Inilah Minyak Morhabshi, ramuan daripada datuk saya.” jawab saya sambil tersenyum.

“Apa kegunaannya?” sahabat yang juga merupakan sorang penceramah bebas itu bertanya, mungkin untuk mengambil hati saya.

“Macam-macam ada…” kata saya berlucu. “Nak besarkan... nak tambah power... semua boleh.“ sambung saya lagi sambil gelak-gelak kecil. TST

Sebenarnya, walaupun nampak bergurau namun ada kisah benar di sebaliknya. Minyak Morhabshi pernah dijual secara agresif di sekitar Pulau Pinang beberapa tahun dahulu. Jualan kami antara 500-1000 botol sebulan di negeri tersebut kerana agen kami rajin menyertai pelbagai ekspo jualan.

Namun tiba-tiba jualan merosot mendadak. ‘Jatuh merudum’, kata orang utara. Apabila kami siasat, rupa-rupanya terdapat minyak Morhabshi tiruan di pasaran dan dijual dengan lebih agresif, termasuk di pasar-pasar malam. Agen tunggal kami kalah persaingan. Maklumlah, beliau hanya seorang diri sedangkan 'mereka' bergerak dalam kumpulan. Saya pernah tanyakan samada agen saya itu mengenali pihak yang membuat minyak tiruan tersebut. Beliau tidak mengenali mereka tetapi masih ingat yang mereka pernah membeli Minyak Morhabshi daripadanya. KSK

Para penjual ‘minyak Morhabshi’ tiruan tersebut mendakwa bahawa minyak tersebut amat bagus untuk meningkatkan hubungan kelamin. TST. Ternyata kempen mereka berkesan.

“Eh, kenapa tak ambil tindakan? Awak boleh saman tu.” tingkah sahabat tadi apabila saya ceritakan padanya.KSK

“Dari segi undang-undang memanglah boleh. Namun arwah datuk saya telah memasukkan ramuan minyak Morhabshi ini dalam kitab yang ditulisnya (Attibbi Walhikmah) dan sesiapa yang memiliki kitab tersebut secara sah sudah tentu berhak menggunakan mana-mana resepi di dalamnya. Memang itupun tujuan arwah datuk saya menulis buku tersebut, yakni agar warisan tersebut tidak lupus begitu sahaja.“ saya menjelaskan.

“Cuma... ramuan yang terdapat di dalam kitab tersebut hanya mengandungi 17 campuran manakala Minyak Morhabshi yang kami keluarkan sekarang mengandungi lebih 30 campuran herba. Arwah datuk kami ada cara tersendiri bagi menjaga kepentingan anak-cucunya.“ saya membuka rahsia. KSKTST

Sebagai ’buah tangan’ saya berikan sebotol Minyak Morhabshi kepada sahabat itu. KSK

Beberapa bulan kemudian, saya bertemu dengan seorang sahabat lain. Oleh kerana sudah agak lama tidak bertemu maka sebaik melihat saya beliau terus meminta untuk membeli beberapa botol Minyak Morhabshi kerana simpanannya sudah hampir habis. Beliau adalah pelanggan tetap Minyak Morhabshi sudah hampir 3 tahun. Apa yang dibuatnya, saya tidak tahu. TST

“Eh, engkau tahu, ada kawan kita dah salahgunakan minyak engkau ni?“ katanya sambil ketawa kecil. KSKTST

“Kenapa?“ tanya saya, suspen.

“Engkau ada bagi dia Minyak Morhabshi, kan? Dia dah ’guna kat tempat lain’ sampai isteri dia tanya: “abang pakai ubat apa ni? Selalunya tak ‘power’ macam ni…” cerita sahabat saya itu sambil gelak-gelak kecil. KSKTST

Saya turut ketawa mendengar cerita itu. Sementara itu dalam hati saya gembira kerana Minyak Morhabshi telah mendatangkan pelbagai manafaat kepada para pengguna. KSKTST

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Sebenarnya Minyak Morhabshi adalah minyak serbaguna.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Morhabshi dicampurkan bersama minyak-minyak tertentu seperti minyak kelapa, zaiton, lenga (bijan), serai serta herba-herba seperti keduduk putih, bayam batu, lemuni, raja kayu, hempedu bumi, cekur, dan lain-lain berkhasiat menyembuhkan pelbagai penyakit kulit seperti kayap, barah (luar), kudis, gatal-gatal, sakit gigi, cirit birit dan lain-lain.

(Ramuan lengkapnya turut dimuatkan dalam kitab 'Attabib Walhikmah').

Campuran ini juga didapati berkesan menghentikan pendarahan luar (luka dan sebagainya).



:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Minyak Morhabshi kami diadun dengan lebih daripada 30 jenis herba tradisional tempatan.

TIADA DADAH, RACUN, ATAU BAHAN KIMIA.

Berikut adalah penyakit yang dikenalpasti sering disembuhkan menggunakan Minyak Morhabshi:

histeria
dirasuk syaitan
sihir (buatan orang)
santau
bayi 'diganggu'
bayi 'kembung'
sawan tangis
pusat bayi (agar mudah tanggal)
batuk
lelah/asma
sakit gigi
senak
cirit birit
kanser (luar)
kayap
kurap
gatal-gatal (termasuk celah jari kaki & pangkal paha)
jerawat batu (termasuk bisul kecil pada muka, kepala, tubuh)

luka/pendarahan (luar dan dalam)
kudis
bisul
melecur terkena api atau air/minyak panas
gigitan serangga & binatang bisa stroke, kebas kaki tangan, lenguh

dan sebagainya...

Minyak Herba Morhabshi adalah Minyak Serbaguna

Dijamin Halal, bebas bahan kimia dan boleh dititik dalam air suam untuk diminum bagi merawat penyakit dalaman.


Pakej Harga Untuk Sabah dan Sarawak
Sukacita dimaklumkan kepada semua pelanggan bahawa Minyak Morhabshi sekarang telah pun mempunyai packaging baru dan kandungan isipadu yang baru juga. Berikut merupakan harga baru untuk Minyak Morhabshi. Pek 30 ml RM12 sebotol Pek 60 ml RM20 sebotol Pek 115 ml RM35 sebotol



Jika anda ingin membuat tempahan, sila SMS (016 857 6778)

1. Taipkan NAMA dan ALAMAT anda
2. Taipkan Pakej yang anda mahu

Contoh SMS Encik Manaf bin Saleh:

Manaf Saleh, No 6 Jln Duyong, Permatang Duyong 75460 Melaka (Pek D)


Bank-in kan bayaran anda ke CIMB

11050075362529 (Asri bin Sapiee)

1 ulasan:

  1. ngubat sakit tumit dapat sik? kmk mok try la..

    BalasPadam